راه های جلوگیری از مرگ زودرس

راه های جلوگیری از مرگ زودرس

زندگی سالم حتی اگه از میانسالی شروع شه، ظرف چند سال می تونه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و مرگ زودتر از موعد متعارف رو کم کنه.

افراد میانسالی که خوردن پنج بار یا بیشتر میوه و سبزی در روز، ورزش به اندازه دست کم ۵/۲ ساعت در هفته، پایین نگاه داشتن وزن و سیگار نکشیدن رو شروع کنن، ظرف چهار سال پس از شروع این برنامه زندگی، خطر دچار شدن به مریضی های قلبی رو ۳۰ درصد و خطر مرگ خود رو ۴۰ درصد کاهش میدن.

آدمایی که یه روش زندگی سالم رو برمی گزینند، ظرف چهار سال به کسائی می رسند که از اول به همین روش زندگی کرده ان البته این بدون معنا نیس که مردم واسه شروع زندگی سالم و درست، باید تا چهل، پنجاه سالگی صبر کنن. موضوع اینه که میانسالان باید بدونن اگه تا الان زندگی سالمی نداشته ان، دیر نشده و با اصلاح روش زندگی می تونن به سرعت نتیجه بگیرن.

براساس این گزارش آدمایی که هر چهار اصل سلامتی رو رعایت کردن، موارد ابتلای اونا به مریضی قلبی و مرگ به هر دلیل، شدیدا کم میشه.

منبع: ایسنا

جمع آوری: آلامتو

 

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

بازنشر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *