تصورات غلط درباره بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی فقط واسه کار و کاسبی های بزرگه. این جمله ایه که بارها از زبون خیلی از دوستان شنیدم. این دقیقا یکی از خیالات غلط درباره بازاریابی اینترنتیه. در حالی که هر کار و کاسبی ای چه کوچیک و چه بزرگ می تونه بازاریابی اینترنتی انجام بده. واسه کار و کاسبی های کوچیک هم که سرمایه چندانی ندارن راه کارایی هست. در این مقاله می خوام درباره خیالات غلط درباره بازاریابی اینترنتی صحبت کنم.

 

سرفصل محتوا

  • خیالات غلط درباره بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی اینترنتی فقط واسه کار و کاسبی های بزرگه
  • هدف اصلی در بازاریابی اینترنتی جذب ترافیک بیشتره
  • به دنبال مشاهده یافته های فوری در بازاریابی اینترنتی نباشین
  • هدف اصلی در بازاریابی اینترنتی فروش محصولاته
  • نتیجه

خیالات غلط درباره بازاریابی اینترنتی

خیالات غلط درباره بازاریابی اینترنتی باعث شده خیلی از کار و کاسبی های اینترنتی که قصد راه اندازی کمپینای تبلیغاتی خود رو داشتن با ترس و دودلی مواجه شن و هیچ وقت دست به این کار نزنن. در ادامه شما رو با این خیالات اشتباه آشنا می کنم تا شمام با مشکل مواجه نشید و درست ترین کار رو انجام بدین.

بازاریابی اینترنتی، بازاریابی انلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یه روش بازاریابیه که در اون از وسیله ها و رسانه های آنلاین استفاده می شه.

بازاریابی اینترنتی فقط واسه کار و کاسبی های بزرگه

تا چند سال پیش شاید این جور بود ولی الان قضیه فرق کرده. با گسترش وسایل بازاریابی اینترنتی هر کار و کاسبی اینترنتی با هر اندازه سرمایه توانایی به کار گیری بازاریابی اینترنتی رو داره. مثلا هر کسی با هر کار و کاسبی ای می تونین از پوش اخطار استفاده کنه. هر کار و کاسبی ای که بودجه بیشتری واسه راه اندازی کمپینای تبلیغاتی کنه بیشتر جواب میگیره. ولی همیشه نیاز به پرداخت هزینه های سنگین واسه تبلیغات اینترنتی نیس. پیشنهاد من واسه کار و کاسبی های کوچیک بازاریابی محتوا هستش. البته شاید زمان بر باشین ولی موندگاری اون از کمپینای تبلیغاتی شرکتای بزرگ خیلی بیشتره.

تصور کنین شرکتی واسه تبلیغات خود از تبلیغات کلیکی استفاده می کنه. در آخر چند هفته کمپینش در برابر دید مخاطبین قرار میگیره و بعد از اون باید دوباره حسابش رو شارژ کنه. ولی بازاریابی محتوا همیشگیه و همیشه مخاطباتون از راه محتوایی که قبلا زحمت تولیدش رو کشیده اید به سمت شما میان. البته همونطور که گفتم در بازاریابی محتوایی زودبازدهی وجود نداره و زمان بره.

هدف اصلی در بازاریابی اینترنتی جذب ترافیک بیشتره

هدف اصلی در بازاریابی اینه که شما به سرنخای بیشتر دست پیدا کنین نه ترافیک بیشتر! با ترافیک کم هم میشه به سر نخای هدف دار رسید. خیلی از دوستان فکر می کنن هرچه ترافیک سایتشان بیشتر باشه بهتره و نتیجه خوبی می گیرن. اگر اصلا همچین چیزی نیس. در  بازاریابی اینترنتی هدف ما اندازه تبدیل بیشتر و در آخر برگشت سرمایه س.
خیلی از کمپینای تبلیغاتی راه اندازی شدن و فقط به واسطه جذاب بودن بنر روی اون کلیک شده و وقتی که کاربر وارد صفحه تبلیغ دهنده شده بود به درخواست مورد نظر جواب نداده بود و در آخر تبدیل نشده بود. این یعنی یه جای کار می لنگیده که بازدیدکننده به کاربر تبدیل نشده. پس هرچه به این صورت باشه برگشت سرمایه پایین میاد. حالا هرچه قدر ترافیک سایت مورد نظر بالا بره.

 

به دنبال مشاهده یافته های فوری در بازاریابی اینترنتی نباشین

شاید یکی تفاوتای بین تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی همین باشه. در تبلیغات اینترنتی زمان احتیاج دارین تا بازدهی اصلی رو ببینین. شاید کمپین تبلیغاتی که شما راه اندازی کردین فقط واسه جذب کاربر باشه. در این صورت واسه اینکه کاربران شما به مشتریان شما تبدیل شن باید برنامه ریزی داشته باشین. این دقیقا هدف اصلی شما از تبلیغاتیه که انجام دادین.

در تبلیغات سنتی مخاطب همون لحظه تبلیغ مورد نظر رو در تلویزیون می بینه و در ذهنش می مونه. ولی در بازاریابی اینترنتی شاید این کمی سخت باشه که اسم برندتون رو سریع تو ذهن مخاطب حک کنین. شاید زمان بر باشه. رابطه سازی در بازاریابی اینترنتی شرایط خاص خودشو داره.

 

هدف اصلی در بازاریابی اینترنتی فروش محصولاته

این دقیقا درسته که ما بازاریابی می کنیم تا خودمون رو به مخاطبامون معرفی کنیم و اجناس و خدمات مون رو به اونا ارائه بدیم و کسب درآمد کنیم. ولی باید تموم حولوحوش رو در نظر بگیرین. مثلا باید بدونین تو یه کمپینی که راه اندازی کردین چند نفر تبدیل شدن. چند نفر خرید کردن. آدمایی که خرید نکرده ان به چه دلیل خرید نکرده ان.

مثلا ایمیل مارکتینگ که انجام می دید باید ریپورت کامل کمپین خود رو ببینین و دقیقا بررسی کنین که مثلا به چه دلیل روی لینک دومی که شما در ایمیلتان قرار دادین کلیک کمتری شده. منظور اصلی من اینه که باید یافته ها رو اندازه گیری کنین. فقط به فکر هزینه کردن و برگشت اون نباشین. اگه یافته های کار خود رو بررسی نکنین شاید متحمل ضررهای سنگین شید.

 

نتیجه

هر کار و کاسبی اینترنتی که دارین فارغ از هر اندازه سرمایه تلاش کنین بازاریابی اینترنتی خود رو انجام بدین. هدف دار بودن بازاریابی تون خیلی مهمه. تلاش کنین مخاطبینی که واقعا به کار و کاسبی شما علاقه دارن رو به سمت خود جذب کنین.

 

منبع: همیاروب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *