۷- روشهای یادگیری ماشینی می تواند بازاریابی را ارتقا بخشد

بهره برداری از پتانسیل عظیم هوش مصنوعی برای برتری در تجارت ، دیگر یک رویای دور از ذهن نیست. بسیاری از شرکت ها قبلاً این موضوع را کشف کرده اند ، و با پیشرفت سریع فناوری ، اکنون مشخص است که یادگیری ماشین و بازاریابی دست به دست هم می دهند.

در این عصر ، انجام یک کار بدون دیگری اشتباه است که هیچ کسب و کاری قادر به تحمل آن نیست ، نه اگر بخواهد رقابت باقی بماند.

بینش داده ها نسبت به گذشته با ارزش تر است و این امکان را برای جذب مشتری بهتر فراهم می آورد. جای تعجب نیست که اعتماد به نفس بیشتری به داده ها وجود دارد. پروژه های تحقیقاتی گارتنر که بیش از ۷۵٪ شرکت ها طی دو سال آینده روی داده های بزرگ سرمایه گذاری می کنند.

اعتماد به نفس

برای مشاغل امروزی ، توانایی پیش بینی رفتار مشتری برای بهینه سازی کمپین های بازاریابی مهم است. در این مقاله ، ما دقیقاً بررسی خواهیم کرد که چگونه یادگیری ماشینی می تواند به شرکتها در بهبود و تقویت تلاشهای بازاریابی کمک کند.

۱ ٫ افزایش تجربه مشتری

مطالعات نشان می دهد که ۵۷٪ از مدیران اصلی معتقدند این زمینه ای است که یادگیری ماشین می تواند بیشترین سود را داشته باشد.

یادگیری ماشین می تواند تجربه خرید آنلاین مشتری را از جهات مختلف بهبود بخشد ، مانند:

     

  • سفر خرید را راهنمایی کنید ، توصیه های محصول شخصی را برای کمک به مشتری در یافتن آنچه می خواهید ، راهنمایی کنید.
  •  

  • اطمینان حاصل کنید که فروشگاه آنلاین شما هرگز از انبار خارج نشود ، یا در صورت کم بودن سهام گزینه های دیگری را ارائه دهید. و
  •  

  • خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه دهید

افزایش محبوبیت حمل و نقل قطره در یک دهه گذشته ، راه را برای بسیاری از شرکت های تجارت الکترونیکی و کارآفرینان انفرادی فراهم کرده است تا یادگیری ماشین را در استفاده از بهتر در بهبود تجربه مشتری قرار دهند.

نمونه ای از کیت سامرویل است که یک پلتفرم تجارت الکترونیکی Magento با nChannel ترکیب کرده است تا جلوه خوبی داشته باشد. آنها از یادگیری ماشین برای ایجاد تجربه خرید شخصی تر با پاسخ به داده های زمان واقعی استفاده کردند. این باعث افزایش ترافیک ، تبدیل و البته درآمد شده است.

۲ ٫ ایجاد جریان درآمد جدید

بازاریابی دیجیتال در عصر مدرن همه چیز مربوط به داده ها است. با توجه به حجم عظیمی از داده های موجود ، به طور فزاینده رایج است که مشاهده بازاریابی برای بسیاری از شرکتها در اولویت قرار بگیرد ، زیرا این ارتباط مستقیم با افزایش درآمد دارد.

دیجیتال

غول خرده فروشی ، آمازون ، بر خلاف سایر کشورها ، قدرت یادگیری ماشین را به کار گرفته است و ۳۵٪ از درآمد سالانه آنها از طریق توصیه های محصول شخصی تولید می شود.

سرویس رایانش ابری آنها ، خدمات وب آمازون (AWS) ، فرصت هایی را برای سایر شرکت ها فراهم می کند که از AI استفاده کنند و از اطلاعاتی برای ارائه خدمات خود به نیازهای مشتری استفاده کنند. این به نوبه خود ، به آمازون اجازه می دهد تا درآمد بیشتری را در مناطق نوآورانه و جدید در بازار بدست آورد.

این پیشگویی به اصطلاح بازاریابی موضوعی است که بسیاری از بازاریابان سالها پیش از روی کار آمدن یادگیری ماشینی روی آن کار می کردند. تصمیم گیرندگان با داشتن اطلاعاتی که در دست دارند ، بینش و توانایی بسیار بیشتری را برای پیش بینی آنچه مشتریان می خواهند ، قبل از اینکه حتی بدانند که آن را می خواهند.

۳ ٫ محصولات و خدمات بیشتری را توسعه دهید

در عصر دیجیتال ، افراد به سرعت به شیوه های نوآورانه و ساده تر به خرید عادت کرده اند. در نتیجه انتظارات آنها بیشتر است.

این فرصت بیشتری را برای شرکت ها فراهم می کند تا بتوانند بازاریابی خود را به طور خاص برای گروه های طاقچه در صنعت خود یا حتی با مشتری خودشان اختصاص دهند.

بسیاری از مشاغل در حال حاضر به خوبی در این زمینه گام برمی دارند و محصولات و خدمات جدید را براساس یافته های نرم افزار یادگیری ماشین توسعه می دهند.

Baidu در حال توسعه خدماتی به نام Deep Voice هستند که طبق گزارش ها می توانند صداهای کاملاً مصنوعی انسانی تولید کنند. این نرم افزار از بلندگوهای انسانی یاد می گیرد ، زمین را تغییر می دهد ، لحن و تلفظ را برای ایجاد تقلیدهای دقیق – دقیق.

از نظر بازاریابی ، این پروژه ممکن است چشم انداز برنامه های جستجوی صوتی را تغییر دهد ، که انتظار می رود در آینده نزدیک رشد قابل توجهی داشته باشد.

۴ Opt بهینه سازی محتوا

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اغلب با همان نفس ذکر می شوند ، اما تفاوت معنی داری وجود دارد. یادگیری ماشین سعی نمی کند از عقل انسان پیشی بگیرد و غصب کند. در عوض ، آن را به تجزیه و تحلیل مشکلات و فرآیندهای و پیدا کردن راهی برای بهینه سازی آنها متمرکز می کند.

مشکلات

روشی رایج که بسیاری از بازاریابان این عمل را انجام می دهند از طریق آزمایش A / B است.

این که آیا این خطوط موضوع ایمیل ، گرافیک تبلیغاتی در فیس بوک یا عنوان مقاله است ، آزمایش های A / B به ادارات بازاریابی اجازه می دهد گزینه های مختلف را امتحان کرده و از نتایج بدست آورند تا مشخص شود کدام ارتباط به بهترین شکل با مخاطب ارتباط دارد.

این روش استفاده از یادگیری ماشینی در بازاریابی با فعالیتهای بازاریابی بخش بندی شده ارزشمند است. شرکت ها می توانند ازبازخورد برای ارائه محتوای هدفمندتر ، در نهایت همکاری با ماشین آلات برای بهینه سازی محتوا و خدمات.

احتمالاً بهترین مثال در این زمینه گوگل Rank Brain است. توانایی آن برای یادگیری از هدف جستجوگر ، موتور غول پیکر را به یک سرویس فوق العاده کارآمد تبدیل کرده است ، و بسته به متن هر پرس و جو ، به طور مداوم در صحت نتایج خود بهبود می یابد.

۵ ٫ شخصی سازی را بهبود بخشید

مردم می خواهند برندها به آنها اهمیت دهند. در حدی که ۵۲٪ از مشتریان احتمالاً اگر احساس نکنند شرکتی برای شخصی سازی پیام رسانی خود تلاش می کند ، مارک تجاری را تغییر می دهند.

موفقیت فوق الذکر آمازون با شخصی سازی تجارت الکترونیک بر اساس یادگیری ماشین ساخته شده است. آنها اطلاعات زیادی راجع به رفتارهای آنلاین مشتری ، علاقه ها و خریدهای گذشته خود برای برداشتن تجربه خرید آنلاین جمع می کنند.

همه چیز از ایمیل تا پیشنهادات محصول شخصی سازی می شود ، به همراه هر لمس در سفر خرید.

این ممکن است تا حدودی طعنه آمیز به نظر برسد ، اما یادگیری ماشین به ایجاد تجربه انسانی تر کمک می کند.

شخصی سازی تجارت الکترونیکی با تجربه ای که برای تهیه نیازها و علاقه های خود به کار گرفته شده باعث می شود احساس اهمیت مشتری بیشتر شود.

این به پرورش وفاداری کمک می کند. مشتریان به یک نام تجاری اعتماد خواهند کرد که باعث می شود احساس شنیده شود. تحقیقات نشان می دهد که ۴۴٪ از مشتریان پس از تجربه خرید شخصی ، به خریدهای آینده باز می گردند.

۶ ‘” ضایعات بازاریابی “را کاهش دهید

وقتی صحبت از بازاریابی می شود ، داشتن سیستمی که بتواند به سرعت روندها و اقدامات را در زمان واقعی شناسایی کند ، بسیار شگفت انگیز است و پس از آن بدون هیچ گونه ورودی انسانی به آن پاسخ می دهد. این توانایی “یادگیری” در حال حرکت چیزی است که باعث می شود یادگیری ماشین در بازاریابی امروز و در سالهای بعد از این رو بسیار مهم باشد.

در گذشته ، بسیاری از بازاریابان فعالیتهای تبلیغاتی را با اندکی بیشتر از حدس زدن ، راه اندازی می کردند. بدون اینکه واقعاً مخاطبان خود را بشناسند ، پول زیادی در تبلیغات یا تلاشهای تبلیغاتی که با مشتریان هدفشان طنین انداز نیست ، هدر رفت.

یادگیری ماشین این ضایعات بازاریابی را از بین می برد.

استفاده از رویکرد پراکنده برای بازاریابی در عصر دیجیتال نه تنها غیر ضروری بلکه حماقت است. یادگیری ماشینی فرضیه ها را از روند کار خارج می کند و به بازاریابان این امکان را می دهد تا با محتوا و پیشنهادات محصول به بهترین مخاطب خود برسند – و در نهایت تبدیل.

حماقت

۷ ٫ Chatbots مشتریان را جذب می کند

یک نگاه متداول در بسیاری از وب سایت های مدرن ، چت روبات دوستانه ای است که در گوشه پایین صفحه نمایش داده می شود ، و به زودی پس از ورود بازدید کننده به سایت ، کمک یا مشاوره ای ارائه می دهد.

یادگیری ماشینی برای موفقیت chatbots اساسی است ، زیرا این امکان را به شما می دهد که chatbot ها به طور مداوم از تعامل با بازدید کنندگان ، جمع آوری داده ها و تفسیر آن یاد بگیرند تا در طول زمان پاسخ های دقیق تری ارائه دهند.

نه تنها چت بابات به ناچار دستیارهای مجازی انسانی را به موقع کنار می گذارد ، بلکه ابزارهای انقلابی در فعالیت های بازاریابی را نیز در اختیار شرکت ها قرار می دهد.

ما در حال حاضر می توانیم ببینیم که چگونه یادگیری ماشین در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، از کمک به محاسبه ریسک در شرکت های مالی ، از ارائه خدمات درمانی شخصی از طریق اینترنت اشیاء (IoT).

با بینشهایی که یادگیری ماشینی ارائه می دهد ، مشاغل می توانند تلاش های بازاریابی خود را ارائه دهند ، خدمات بهتری را برای مشتریان خود ارائه دهند و درنهایت تجربه ای شخصی تر را ارائه دهند. این امر به ایجاد مخاطب وفادار کمک خواهد کرد که به برند شما اعتماد داشته باشد و برای خرید محصولات و خدمات بیشتر بازگردد.

در پایان ، این خبر عالی برای رده پایین هر مشاغل است. با محتوا بهینه تر و تجزیه و تحلیل حیرت انگیز از بینش داده ها در دسترس آنها ، شرکت هایی که در استراتژی بازاریابی خود از یادگیری ماشینی استفاده می کنند ، می ایستند تا پیشرفتهای زیادی را کسب کنند.

وقتی صحبت از تحول دیجیتالی می شود ، بدون شک یادگیری ماشینی وجود دارد و هوش مصنوعی از قبل برای آینده تجارت اهمیت زیادی دارد.

مشارکت کننده