ناوگان خودران؛ استفاده از کامیون های برف روب مرسدس بنز در فرودگاه ها

صحبت کردن در مورد وسایل نقلیه بزرگ و سنگین وزن خودران مثل کامیونای بدون راننده خسته کننده شده. تقریبا همه کمپانیای خودرو به خصوص تسلا به دنبال تولید این نوع از وسایل نقلیه بوده و صحبتای زیادی دور و بر اونا صورت میگیره.

اما اینجا ما می خوایم که نوع خاصی از این وسایل رو واسه شما معرفی کرده و نظر شما به بعضی از ویژگیای باحال این وسیله سنگین وزن جلب کنیم. این وسیله نقلیه که تولید شده به وسیله مرسدس بنزه یه ماشین برف روب خودرانه که در حدود ۲۷ تن وزن داره.

شک نداشته باشین تصور ماشین ۲۷ تنی ای که به یه تیغه تقریبا ۸ متری در قسمت جلویی مجهز بوده و بدون راننده حرکت می کنه واسه بسیار از ما وحشتناک و دلهره آوره، به خاطر این مرسدس بنز تصمیم گرفته که این وسیله نقلیه رو در اول و واسه مقابله با این حس ترس به عنوان یه ماشین برف روب فرودگاهی طراحی و تست کنه.

این وسایل نقلیه فنی که مسئولیت تعمیر و رسیدگی به فرودگاه رو بردوش دارن با نام اختصاری AAGM شناخته می شن.

می گن با وجود اینکه این وسایل نقلیه به صورت خودران بوده و بدون راننده جابجا می شن اما یه کنترل کننده انسانی هم واسه اونا تعبیه شده که عملیاتای جورواجور رو مدیریت می کنه.

این برف روبای خودران براساس کامیونای سنگین وزن Arocs مرسدس بنز ساخته شده و پس مجهز به سیستمای انتقال قدرت تموم چرخ محرک (AWD) بوده و نزدیک به ۸ متر عرض داره.

یه عدد جاروبرقی بزرگ به صورت تریلری در پشت این وسیله نقلیه تعبیه شده.

این جاروبرقی زمین رو لمس می کنه و برفایایی که تیغه مکانیکی ۸ متری نتونسته جمع آوری کنه و جا مونده به داخل کشیده و سطح زمین به طور کامل تمیز می کنه.

طول کلی این وسیله نقلیه به همراه تریلر مکنده و مابقی لوازم نزدیک به ۲۳ متره و وزنی در حدود ۲۷ تن داره.

مرسدس الان ۴ دستگاه از این وسیله نقلیه رو به ناوگان خودروهای جداگونه خود اضافه کرده. AAGMا واقعا از یه سیستم ردیابی GPS دوتایی استفاده می کنن.

در واقع هسته مرکزی مغز این وسیله نقلیه بزرگ واسطی بود که از راه دور رابطه کامیون با با اپراتور برقرار می کرد و به همین نام هم میشناختنش.

این واسط به یه اپراتور خاص اجازه می داد که کارکرد وسیله نقلیه رو کنترل کرده و داده ها و اطلاعات رو جابجا کنه.

این واسط هم اینکه اجازه ایجاد رابطه بین هر دو دستگاه AAGM رو از راه قرارداد رابطه وسایل نقلیه (V2V) رو داده و اینطوری دلیل می شه که هر وسیله نقلیه از اهداف و اقدامات دیگه وسایل آگاه باشه.

در واقع این نرم افزار می تونه یه برف روب رو به عنوان رهبر تعیین کرده و از راه ارتباطات V2V اقدامات دیگه برف روبا و کل کاروان رو مدیرت کرده و اونا رو هدایت کنه.

مرسدس در حال تست این وسایل نقلیه تو یه ایستگاه هوایی در کشور آلمان در نزدیکی شهر فرانکفورته.

با کمک مدیریت فرودگاهِ Fraport AG تدارکات این اتفاق در حال جفت و جور شدنه و شرایط واسه انجام یه تست واقعی و موفق آمیز بیشتر آماده می شه.

فعلا فقط ۴ دستگاه از این مدل ساخته شده و ۱۰ نسخه دیگه هم باید اضافه شه که در آخر با ۱۴ دستگاه از AAGM میشه با آخر ظرفیت با آب و هوا، اونم به صورت به طور کامل خودمختار مقابله کرده و سطح فرودگاه رو از هرگونه برف، باران و زباله پاک سازی کرد.

مدیران مرسدس می گن ترکیب سیستم عملیاتی از راه دور که از راه ارتباطات V2V جفت و جور می شه با توانایی رانندگی خودمختار می تونه روند پاک سازی و برف روبی فرودگاه های دقیق تر کرده و سرعت بخشید، از طرف دیگه درخواست نیروی انسانی هم این وسط کم میشه.

فرودگاه ها به دلیل فضای باز و شباهت ساختاری با خیابونا مکان انتخابی مناسبی هستن که بشه دستگاه های برف روب رو در اونا تست کرده و اندازه موفق آمیز بودن این ایده رو بررسی کرد.

پس انتظار میره در صورت موفق آمیز بودن نتیجه و این پروژه ادامه پیدا کرده و در آینده ای نزدیک تماشاگر دستگاه های برف روب AAGM در خیابونا و مناطق سردسیر باشیم.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *