معرفی سرویس «پُرس لاین»؛ راهی مدرن برای برگزاری نظرسنجی های اینترنتی

نمایشگاه الکامپ تهران هر سال میزبان تعداد زیادی کار و کاسبی نوپاست، استارتاپایی که هر یک طوری تلاش می کنن تا امتیازات خوب تکنولوژی رو به زندگی سنتی مردم گره بزنن. از بین انبوه استارتاپایی که در نمایشگاه امسال حاضر بودن، «» از تک و توک مواردی بود که ایده خلاقانه و کاربردی اش نظر بسیار از شرکت کنندگان رو به خود جلب کرد.

پرس لاین می خواد که برگزاری نظرسنجیای اینترنتی و تحقیقات آماری رو واسه دانشجویان، شرکتای بزرگ و رسانه های خبری آسون کنه؛ بستری آنلاین و به طور کامل رایگان که زحمت هر گونه برنامه نویسی و کاغذبازی اضافه رو واسه برگزاری نظرسنجی از دوش افراد بر می داره.

می خواین بدونین که مردم کدوم یکی از اجناس فروشگاه تون رو بیشتر دوست دارن؟ دانشجو هستین و واسه تکمیل پروژه پایان ترم نظر یه عالمه از مردم رو می خواین؟ کارمندان اداره تون واسه شرایط محل کار ناراحت هستن و به دنبال دلیل اون می گردید؟

پنل طراحی پرسشنامه در پرس لاین که سادگی در اون موج می زنه. البته همین سادگی زیادتر از اندازه هم ممکنه به کام خیلی از استفاده کنندگان خوش نیاد.

یقینا برگزاری یه نظرسنجی جواب خیلی از سوالات تون رو میده، و چی بهتر از اون که این نظرسنجی در بستر آنلاین انجام شه تا کاغذی رو هم اصراف نکرده باشین؟

اینا امتیازات به کار گیری «پُرس لاین» هستن که علاوه بر افزایش سرعت نظرسنجی و به دنبال اون نتیجه گیری سریع تر، می تونه در افزایش فهم به جامعه ای که در اون زندگی می کنیم بسیار اثر داشته باشه.

ثبت نام در پُرس لاین مجانیه و وقت چندانی از شما نمی گیره. حالا خوبیش اینه اصلا احتیاجی به ثبت اطلاعات هم نیس چون که می تونین از راه حساب کاربری گوگل هم وارد اون شید. پس از ثبت نام و تأیید حساب کاربری پنل صاف و ساده پرس لاین روبروتون ظاهر می شه که هر چی واسه ساخت یه نظرسنجی نیاز دارین در اون قرار گرفته.

اولین قدم طبیعتا نوشتن یه عنوان واسه نظرسنجی و بعد ساخت صفحه خوش آمدگوییه. این صفحه رو می تونین با یه متن ساده شروع کنین، و حتی در اون ویدیو و عکس بذارین.

بعد از این کار نوبت به طراحی سوالات و گزینه ها می رسه. حالا خوبیش اینه پرس لاین واسه این کار ساختار منظم و قابل درکی داره. از سمت راست پنل می تونین سوالات متنی، چند گزینه ای، چند گزینه ای با عکس، طیفی و درجه بندی (با ستاره و …) بسازین و به صفحه نظرسنجی تون وارد کنین.

تنظیمات ساده هستن و قابل درک، و طراحی سوال و گزینه ها وقت چندانی از شما نمی گیرن.

تموم این گزینه ها قابل ویرایش هستن و بعضی از اونا تنظیمات اضافه ای مثل اضافه کردن عکس یا ویدیو، چندانتخابی کردن گزینه ها و اجباری کردن جواب رو هم دارن که خیلی راحت میتونین فعال شون کنین.

این تنظیمات شاید واسه یه نظرسنجی معمولی و در سطح کوچیک کفایت کنن، اما نقصایی هم دارن. مثلا بیشترین حد گزینه های هر سوال فقط می تونه ۴ مورد باشه یا واسه سوالات چند گزینه ای ۲ تصویر بیشتر نمی تونین اضافه کنین.

در هر صورت تموم تغییراتی که در نظرسنجی انجام می دید از راه فشردن گزینه «پیش نمایش» میشه دید. با وارد شدن به لینک پیش نمایش نظرسنجی می تونین قبل از برگزاری اون چگونگی مطرح شدن سوالات و ترتیب نمایش اونا رو بررسی کرده تا به نتیجه مطلوب برسین.

در آخر نوبت می رسه به فعال سازی نظرسنجی و انتظار واسه گرفتن خروجی. هر نظرسنجی در پرس لاین واسه خود یه لینک اختصاصی داره که تقریبا می تونین همه جا اونو به اشتراک بذارین؛ فیسبوک، توییتر، تلگرام، گوگل پلاس، لینکدین، ایمیل و هر راه ارتباطی دیگری که می شناسین.

نمایش یافته ها به صورت جدا شده از هم شرکت کنندگان در پنل کاربری پرس لاین

افراد می تونن با کلیک روی این لینک وارد صفحه نظرسنجی تون شده و در اون شرکت کنن. نکته عالی اینجاس که در طول برگزاری هر نظرسنجی می تونین آماری مثل بازدید از نظرسنجی، تعداد پاسخا، درصد پاسخای کامل شده و حتی میانگین زمان جواب دهی رو نمایشگر کنین و حتی ببینین که مردم از چه گجتایی واسه شرکت در اون استفاده کردن.

این آمار و ارقام به صورت جدا شده از هم هم ارائه شدن، بدین معنا که می تونین تک تک گزینه های انتخاب شده به وسیله افراد رو هم مشاهده کرده و یافته های دقیق رو با تاریخ و زمان به شکل خروجی اکسل از پرس لاین تحویل بگیرین. شک نداریم که دانشجویان از این توانایی شدیدا استقبال می کنن.

با تموم این اوصاف و ویژگیای خوب اما جای خالی بعضی از قابلیتا به روشنی در پرس لاین احساس می شه. اول اینکه یافته ها به شکل عددی ارائه می شن و نه تصویری، و همین موضوع باعث شده که موارد استفاده پرس لاین کمی محدود شن.

طبیعتا بعضی نظرسنجیا نیازمند این هستن که یافته هاشون روی نمودارهای ستونی و دایره ای به نمایش در آیند که با امید به اینکه در آینده تماشاگر اضافه شدن اونا به امکانات پرس لاین باشیم. مورد بعد این که هنوز وسیله درستی واسه اشتراک گذاری یافته های نظرسنجیا در پرس لاین وجود نداره. پس اگه بخواین این یافته ها رو در جایی منتشر کنین باید کارای دستی اش رو خودتون انجام بدین.

رسیدن به نتیجه آماری مهم ترین دلیل برگزاری یه نظرسنجیه و حالا خوبیش اینه پرس لاین آمار و ارقام خوبی از اونا در اختیارتون قرار میده.

به نظر ما رابط کاربری پرس لاین هم راه درازی تا تکمیل شدن در پیش داره. هر چند سادگی اونو تشویق می کنیم، اما فضا زیادتر از اندازه خشک و خالیه و تیم پرس لاین در طراحی اون می تونست سلیقه و ظرافت بیشتری به خرج دهد.

در مورد نظرسنجیا هم همینطور، امکان شخصی سازی تکمها و پس زمینه نظرسنجی، تعویض فونت، وارد کردن آیتمای شخصی و  … مواردی هستن که می تونن پرس لاین رو از چیزی که حالا هست باحال تر کنن.

البته باید طرف انصاف رو هم رعایت کنیم، پرس لاین فعلا قدمای اولش رو ورداشته و تا تبدیل شدن به یه سرویس کامل و قابل استفاده واسه نظرسنجیای بزرگ کشوری راه درازی در پیش داره.

قابلیتایی مثل نمایش نظرسنجی در پاپ آپ، قرار دادن سوالات در وبسایتا و وبلاگا و گرفتن تحلیل و گزارش مفصل مواردی هستن که قراره به سرویس بیان که مطمئنا تجربه کاربری در اونو چندین پله پیشرفت میدن.

با تموم این اوصاف اما در کل می تونیم بگیم که پُرس لاین با امکانات فعلی می تونه کمک حال خوبی واسه انجام پروژه های دانشجویی و نظرسنجیایی در سطح کوچیک باشه. ایده پشت این کار و کاسبی به درستی به درد بخور و کاربردیست و هیچ بعید نمی دونیم که با دیدن اون افراد دیگه هم به فکر ساخت نمونه های مشابه بیفته.

از این رو آینده پرس لاین بیشتر از همه به تلاش گردانندگانش بستگی داره که چیجوری کیفیت خدمات خود رو واسه کاربران زیاد می کنه. واسه ثبت نام و به کار گیری این سرویس می تونین به مراجعه کنین.

بروزرسانی: بخش تحلیل و گزارش پُرس لاین ساعاتی پیش واسه دسترسی به شکلای جور واجور نمودار راه اندازی شده که می تونین همین حالا از امکاناتش بهره بگیرین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *