راه های افزایش وزن در خانم ها

زیاد شدن وزن

بیشتر وقتا نمی شنوید خانوم ها بگن که دوست دارن وزنشون رو بالا ببرن! اما زنائی که کمبود وزن دارن، مستعد دچار شدن به مشکلاتی مانند کم خونی، آمنوره، ناباروری، و ضعف سیستم ایمنی هستن.

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ آکادمی تغذیه و می گوید که زیاد شدن وزن هم مانند کاهش وزن، به اصول و قوانینی نیاز داره که بر یه رژیم غذایی سالم و ورزش استوار باشه. خانوم هایی که قصد زیاد شدن وزن دارن باید بیشتر روی رژیم غذایی و تمرینات قدرتی تمرکز کنن.

زود به زود غذا بخورین

اگه اشتهای کمی دارین، تلاش کنین زود به زود غذا بخورین. به غذاهایی که می خورید کالری های جزئی اضافه کنین. مثلا به صبحونه تون، آجیل اضافه کنین، از کره ی بیشتری روی نون تست تون استفاده کنین، و برش های آووکادو در ساندویچتان بذارین. این کارا، اندازه چربی و کالری مصرفی شما رو افزایش می دهد، بدون اینکه حجم غذای مصرفی تون بیشتر شده باشه.

مواد غذایی سالم بخورین

از غذاهایی که پر از چربی های اشباع، کالری، و شکر هستن استفاده نکنین. انجام این کار، سلامت شما رو به خطر می اندازد. مقدار بیشتری میوه های تازه، سبزیجات و گوشت کم چربی در هر وعده ی غذایی بذارین.

میان وعده های غذایی یه میان وعده مانند ماکارونی کامل با روغن زیتون یا یه ساندویچ با نون گندم کامل بخورین. اگه هدفتون است، ایرادی نداره که بعضی وقتا شیرینی یا کلوچه بخورین، اما فقط کمی!

مایعات بیشتری استفاده کنین

مایعات سالم و پر کالری بیشتری رو به رژیم غذایی تون اضافه کنین، مایعاتی مانند شیر، آب پرتقال یا آب انار. از نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و چای شیرین دوری کنین. به گفته ی hiwamag.com نباید همراه غذا مایعات بخورین، چون شما رو سیر می کنه و کالری مصرفی تون رو کاهش می دهد.

این کار واسه کاهش وزن خوبه، اما واسه زیاد شدن وزن مضر می باشه. واسه افزایش تعداد کالری های مصرفی تون تلاش کنین مایعات رو در اواسط صبح و اواسط بعدظهر استفاده کنین.

تمرین با وزنه

به عنوان بخشی از رژیم تمرینی تون، روی تمرینات قدرتی تمرکز کنین. کاردیوی سبک خوبه، اما این نوع ورزش، بیشتر واسه کاهش وزن مناسبه تا زیاد شدن وزن.

دست کم سه بار در هفته روی تموم گروه های عضلات بدنتون کار کنین. شما می تونید این کار رو از راه یه برنامه ی تمرینی دایره ای واسه کل بدن، سه بار در هفته انجام بدین، یا می تونید شش روز در هفته، یه روز روی بالای بدن و روز بعد روی پایین بدن کار کنین. عضله، بیشتر از چربی وزن داره و تمرینات قدرتی، رشد عضله ی خالص رو بیشتر می کنه.

۱۹ بهترین روش زیاد شدن وزن اصولی

چه بخوریم تا چاق شیم؟

زیاد شدن وزن مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *