راه های افزایش بهره وری کار در خانه

امروزه کارای زیادی رو میشه بدون حضور در محل کار و در خونه انجام داد اما این موضوع باعث کاهش کارایی و کارکرد میشه؟ در این مقاله می خوایم روش های افزایش بهره وری در منزل رو بررسی کنیم.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ یکی از بزرگ ترین رقابت های آزادکاری یا فریلنسینگ تمرکز کردن بر کاره. وقتی که شما از منزل کار می کنین، یعنی می تونید هر جایی رو به عنوان دفتر کار خود انتخاب کنین و به خاطر همین عواملی که باعث پرت شدن حواستون می شن، همیشه در دور و بر شما هستن. حتی وقتی که وقت کمی واسه تحویل پروژه های خود داشته باشین، بازم واسه کار کردن از منزل خیلی با اهمیته که راهی واسه افزایش تمرکز پیدا کنین. در این مقاله می خوایم راهایی واسه افزایش بهره وری در آزادکاری و کار کردن از منزل رو بررسی کنیم.

۱. در ساعاتی که بهره وری بالایی دارین کار کنین

یکی از بهترین راه ها واسه افزایش تمرکز در کار کردن از منزل، اینه که کار خود رو به ساعاتی بندازین که احساس می کنین بهره وری بیشتری دارین. کار کردن در اینجور ساعت هایی و وقتی که کمتر احساس خستگی می کنین، به شما کمک می کنه کار بیشتری رو در زمان کمتری انجام بدین. کرونوتایپ یا عادات وقتی هر شخصی استثنایی و خاص هستش. شما باید الگوی بدن خود رو زیر نظر داشته باشین و ببینین در چه ساعاتی بهره وری بیشتری دارین. بعد از مشخص کردن این ساعات بهتره زمان کاری خودتون رو براساس اون تنظیم کنین. تلاش کنین کارای اصلی خودتون رو در این ساعات انجام بدین و کارای کم اهمیتی مانند جواب دادن به ایمیل ها رو به زمان دیگری بندازین.

۲. یه فضای کاری واسه خودتون طراحی کنین

مکان هایی که مخصوص استراحت کردن هستن مانند تخت خواب یا مبل رو واسه کار کردن انتخاب نکنین. نداشتن یه محل مناسب واسه کار کردن و قرار گرفتن در اینجور محل هایی تمرکز شما رو برهم میزنه. اگه امکانش رو دارین، یکی از اتاق های منزل رو به دفتر کار خود اختصاص بدید یا یه میز کار کوچیک در گوشه ای از یه اتاق بذارین و کار خود رو از اونجا انجام بدین. قرار گرفتن تو یه فضای کاری به تمرکز شما کمک می کنه و احساس کار کردن رو در شما افزایش می دهد.

۳. در صورت نیاز به خودتون استراحت بدید

استراحت کردن به خاطر افزایش تمرکز شاید کمی عجیب به نظر برسه؛ اما کمک زیادی واسه افزایش بهره وری به شما می کنه. وقتی که ذهن شما خسته باشه نمی تونه بر یه موضوع تمرکز کنه؛ پس به جای اینکه به خودتون فشار بیارین، از جاتون بلند شید و کمی به خودتون استراحت بدین. آدم ها نمی تونن زیر فشار بازدهی بالایی داشته باشن. پس هر موقع احساس خستگی کردین به خودتون کمی استراحت بدید.

استراحت کردن باید واقعی باشه؛ یعنی از جای خود بلند شید و به پیاده روی برید یا مدیتیشن کنین. هنگام غذا خوردن محیط کار خود رو ترک کنین و غذا رو در آشپزخانه بخورین. احساس خستگی کمتر برابره با دقیق شدن و فوکوس کردن وبهره وری بالاتر.

۴. زمان خود رو پیگیری کنین

هنگام کار کردن از منزل بعضی وقتا سخته که بتونین کارای شخصی رو از کار واقعی جدا کنین. یکی از بهترین راه ها واسه حل این مشکل اینه که به مدت یه هفته زمان خود رو پیگیری کنین. با خودتون روراست باشین و ببینین چه مقدار از زمان خود رو در شبکه های اجتماعی یا سایت های دیگه گذرونده اید. ابزارهایی مانند RescueTime به شما کمک می کنن که بهره وری خود رو بالا ببرین. هم اینکه روش های زمان بندی مانند فوت وفن پومودورو به شما کمک می کنن که به مدت طولانی تمرکز خود رو از دست ندین.

۵. لباس کار بپوشید

وقتی که از منزل کار می کنین، آزاد هستین که هر نوع پوششی رو واسه خودتون انتخاب کنین. شاید انجام اینجور کاری حواس شما رو پرت نکنه؛ اما مطمئنا تمرکز شما رو پایین میاره. یکی از راه هایی که بتونین خودتون رو از دید ذهنی در محیط کار تجسم کنین اینه که لباس های راحتی خود رو عوض کنین و مناسب با محیط کار لباس بپوشید. همین عمل عوض کردن لباس شما رو از دید ذهنی آماده ی کار می کنه و تمرکز شما رو افزایش می دهد.

۶. به هر کاری زمان مشخص اختصاص بدید

خیلی سخته وقتی که همیشه با اخطار های ایمیل و شبکه های اجتماعی حواستون پرت می شه، بخواین بر کار خود تمرکز کنین. حتی زنگ خوردن گوشی موبایل هم می تونه مانع تمرکز کردن شما شه. واسه رفع این مشکل، زمان های مشخصی رو به کارای خود اختصاص بدید. هر روز در زمان های خاصی به ایمیل های خود جواب بدید؛ به عنوان مثال نیم ساعت صبح ها، ۱۵ دقیقه در وسط روز و نیم ساعت پایانی روز رو به این کار اختصاص بدید. همین موضوع واسه بررسی یا فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی هم صادقه. تلاش کنین تا جای ممکن زمان خودتون رو واسه این کارا محدود کنین. یکی دیگه از راه هایی که به شما کمک می کنه اینه که گوشی موبایل خود رو در اتاق دیگری بذارین. واسه تماس های لازم خود زنگ مشخصی بذارین و در طول کار کردن فقط به اون ها جواب بدید.

increase-productivity-working-from-home بهبود بهره وری کار

۷. وقتی رو واسه کارای شخصی بذارین

وقتی که از منزل کار می کنین، خیلی سخته که دست از کار کردن بکشین و به کارای شخصی خودتون رسیدگی کنین. یکی از راه های حفظ تمرکز هنگام کار کردن اینه که از دید ذهنی خیالتون راحت باشه که واسه کارای شخصی خود به اندازه ی کافی زمان دارید. به عنوان مثال واسه انجام کارایی مانند نظافت منزل، خرید کردن و ورزش کردن در طول روز زمان های لازم رو اختصاص بدید. این کار به شما کمک می کنه وقتی که مشغول کار کردن هستین، حواستون واسه پختن شام شب پرت نشه؛ چون می دونین که این کار رو در زمان خودش انجام میدید.

کار کردن از منزل نباید باعث شه که نتونین بر کار خود تمرکز کنین و درنتیجه بهره وری بالایی داشته باشه. واسه روز خود برنامه ریزی انجام بدین و زمان هایی رو که بهره وری بالاتری دارین، به کار کردن اختصاص بدید. یه مدت این کار رو انجام بدین تا به اون عادت کنین. بعد مشاهده می کنین که در هر مکانی می تونین کاراتون رو با بهره وری بیشتری انجام بدین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *