راه حل سریع برای درمان نفخ معده

woman-eating-apple

اگه از نفخ معده بعد از هر وعده غذایی رنج میبرین پیشنهاد میکنیم این ۱۲ راه حل سریع درمان نفخ رو یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله سلامت؛ وقتی که میکل آنژ روی مجسمه حضرت داوود کار می کرد، سنگ مرمر رو از بیرون می تراشید تا به شکل دلخواه خود دست پیدا کنه. اما شکل بخشیدن به چربی های شکمی باید به روش دیگری انجام شه. اگه می خواهید شکل زیبایی به شکم خود بدین باید بتونین اون رو از داخل عوض کنین. انجام تمرینات ورزشی مناسب و داشتن رژیم غذایی خوب می تونه بهترین روش واسه به دست آوردن تناسب اندام و شکمی صاف باشه اما وقتی که می خواهید شکم خود رو در زمان کمتری صاف کنین، باید روی عملکرد چربی سوزی داخلی بدن اعتماد کنین. این عملکرد رو می توان در کمتر از ۲۴ ساعت فعال کرد. این موضوع ممکنه کمی عجیب به نظر برسه اما در این مقاله می خوایم ترفندهای ساده ای رو واسه اینکار بگیم. اگه بتونین سیستم گوارش خود رو به یه تعادل مناسب برسونین، متابولیسم بدن رو زیاد کنین و نفخ معده رو کمتر کنین در کمتر از یه روز نتیجه مورد نظر خود رو می بینید. در این مقاله با ما همراه شید تا ترفندهای رسیدن به شکمی صاف در عرض ۲۴ ساعت رو با هم مرور کنیم.

  1. چای متابولیسمی بسازین:

کار نکردن درست سیستم گوارش به معنی اندازه متابولیسم پایینه. روز خود رو با یه فنجون چای زنجبیل شروع کنین. این نوشیدنی می تونه سیستم گوارشی شما رو بهتر کنه و هوس شما واسه مواد غذایی پر نمک و شیرین رو کمتر کنه. بخاطر این چای زنجبیل بخش اصلی و کلیدی رژیم غذایی بیشتر افرادیه که به دنبال صاف کردن شکم خود هستن. واسه جفت و جور این چای خوشمزه کافیه یه پیمانه آب رو بجوشونین و یه دوم قاشق چایخوری زنجبیل تازه به اون اضافه کنین.

  1. با نمک اپسوم دوش بگیرین:

دوش گرفتن همیشه آرامش بخش بوده. اضافه کردن دو پیمانه نمک اپسوم می تونه با خارج کردن آب اضافی از بدن، تورم شکم رو کمتر کنه. واسه اینکه جلوی از دست رفتن آب بدن گرفته شه، بهتره اینکار رو تنها هفته ای یه بار انجام بدین.

  1. موز بخورین:

همونطور که می دونین موز پر از پتاسیمه. پتاسیم ماده مغذیه که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کنه و همین امر از بروز نفخ جلوگیری می کنه.

  1. از خوردن بعضی از سبزیجات دوری کنین:

بعضی از سبزیجات با اینکه پر از مواد مغذی سالم هستن اما می تونن نفخ شکم رو بیشتر کنن.سبزیجاتی مثل پیاز سفید، کنگر فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، اسفناج خام، قارچ دکمه ای باعث نفخ شکم می شن. پس تا جایی که می تونید خوردن این سبزیجات رو کمتر کنین.

  1. آدامس نجوید:

جویدن آدامس نه فقط باعث می شه هوای بیرون به داخل سیستم گوارش انتقال یابد و نفخ بسازه بلکه بیشتر آدامس ها شامل الکل قند و شیرین کننده های مصنوعی مثل سوربیتول و زایلیتول هستن که باعث ایجاد نفخ می شه. اگه دوست دارین چیزی رو بجوید بهتره از آدامس های طبیعی که از درختان گرفته می شه استفاده کنین. این جور آدامس ها کالری کمی دارن و باعث ایجاد نفخ در شکم نمی شن.

  1. از خوردن پروتئین بارها دوری کنین:

بیشتر بارهای پروتئینی می تونن نفخ شکم رو بیشتر کنن. سویا هم مثل بقیه حبوبات شامل الیگوساکاریدهاست که مولکول های قند هستن که بدن نمی تونه اون رو به طور کامل بشکنه. بخاطر اینجور موادی باعث ایجاد نفخ و گاز در شکم می شن. اگه می خواهید از شر نفخ شکم خلاص شید بهتره خوردن این مواد رو کمتر کنین.

  1. گشنیز رو در رژیم غذایی خود داشته باشین:

تحقیقات و تحقیقات انجام شده نشون می دهد که ترکیب منحصر به فرد روغن ها در گشنیز مثل داروهای بدون نسخه عمل می کنه و باعث آرامش عضلات سیستم گوارش و روده می شه. مطالعه منتشر شده در مجله Digestive Diseases and Science نشون داده که بیماران گرفتار به IBS می تونن از امتیازات خوردن گشنیز بهره مند شن.

  1. خوردن شکلات تلخ رو یادتون نره:

واسه اینکه بتونین از همه امتیازات موجود در شکلات استفاده کنین باید از شکلات هایی که درصد کاکائوی ۷۰ به بالا دارن استفاده کنین. باکتریایی که دوستدار شکلات هستن و در روده زندگی می کنن می تونن اون رو به یه ترکیب ضد التهابی تبدیل کنن. وقتی که کاکائو به سیستم گوارش شما می رسد و با آنزیم های موجود برخورد می کنه؛ به ترکیبات ضدالتهابی تبدیل می شه. همین امر موجب از بین رفتن نفخ شکم می شه.

  1. وعده های غذایی خود رو به چند بخش کوچیک تقسیم کنین:

واسه اینکه بتونین سطح متابولیسم بدن رو در طول روز کنترل کنین، روی میان وعده های پر از فیبر و پروتئین تمرکز کنین یا وعده های غذایی خود رو هر سه الی چهار ساعت بخورین. در این شرایط باید حجم وعده های غذایی کاهش پیدا کنه. با خوردن وعده های غذایی کوچیک تر نه فقط کالری بیشتری می سوزانید بلکه میتونین از خوردن مواد زیاد دوری کنین. شما می تونید از گوشی هوشمند یا رایانه خود واسه یادآوری فواصل وقتی لازم استفاده کنین. یه سیب به همراه کره بادام زمینی، آجیل و توت، حمص یا ماست می تونه میان وعده خوبی واسه شما باشه.

  1. به آرومی غذا بخورین:

وقتی که بعد از یه روز کار طولانی به منزل می رسید، گرسنه اید. در اینجور شرایطی تلاش می کنین غذا رو تندتر بخورین تا سریع تر سیر شید. سریع غذا خوردن باعث می شه هوای بیشتری ببلعید. همین موضوع هم منتهی به ایجاد گاز و نفخ در شکم می شه. تلاش کنین به هنگام غذا خوردن دهن خود رو بسته نگه دارین و به آرومی اون رو بجوید. وقتی که گرسنه اید می تونید از بین وعده هایی مثل میوه یا آجیل استفاده کنین. در این صورت عجله ای واسه خوردن غذا دارید و می تونید به آرومی ان رو بجوید.

  1. از ترکیب آب و لیموی تازه استفاده کنین:

وقتی که تشنه اید، می تونید اب و لیموی تازه رو با هم ترکیب کنین.همونطور که می دونین لیمو یه ادرارآور طبیعیه و اضافه کردن اون به آب می تونه به شما کمک کنه سموم و مواد اضافی رو دفع کنین.

  1. از به کار بردن نی دوری کنین:

همونطور که قبلا گفتیم مکیدن هوا می تونه نفخ شکم رو بدتر کنه. به کار گیری نی هم این شرایط رو شدید شدن می کنه. وقتی که تلاش می کنین نوشیدنی های خود رو با نی بخورین، هوای بیشتری وارد معده شما می شه و دچار نفخ می شید.

روشای جلوگیری از سوزش سردل

واسه رفع نفخ شکم چه بخوریم؟

مجله سلامت نفخ معده