دوبرابر کردن لذت غذا با دسرهایی خوشمزه و چشم‌نواز

ایرونیا از زمانای قدیم در مهمون نوازی شهره خاص و عام بودن. رسیدگی به سفره غذا و بهترین پذیرایی از مهمون، همیشه از نگرانیای بزرگ میزبان ایرونی حساب می شده. از طرفی تشریفات سرو غذا در تموم جهان معمولا آداب و رسوم خود رو داره. به هر کجای جهان سفر کنین، می بینین که هر فرهنگی، فرهنگ غذایی خاص خود رو هم داره. از مدل چیدمان سفره و میز گرفته تا طعمای غالب، غذاهای سنتی و عادی، پیش غذاها و دسرهای جور واجور. حتی در معمولی ترین وعده های غذایی هم ما تماشاگر پیش غذا، غذای اصلی و دسر هستیم. حتی اگه پیش غذا در حد سالادی معمولی باشه و دسر در حد یه تیکه کوچیک شیرینی. امروز ما می خوایم در مورد دسر و شکلای جور واجور اون، ارزش غذایی دسرها و بهترین دسرهای انتخابی صحبت کنیم. پس با ما باشین.

دسر معمولا وعده ایه که در آخر یه وعده غذایی یا بعضی وقتا همراه با غذا سرو می شه و شکلای جور واجور مختلفی داره. دسرها به چند دسته تقسیم می شن. دسرهای یخچالی، فریزری، سالادهای میوه ای، کاستردها، بستنیا، فروماژها که حتما یکی از مواد اصلی اونا تخم مرغه، پای یا تارتای دسری که با یه خمیر و بعضی وقتا دو خمیره جفت و جور می شن، پایای میوه ای تازه، پایای پنیری، پایای شیفون که دارای یه خمیر زیرین هستن که قبلا پخته می شه و پس از سرد شدن مایه ای در اون ریخته می شه، پای یا تارتای آجیلی، پایای آلاسکا که مایه داخلی اون تشکیل شده از بستنیه همراه با سسای میوه ای، پای تارتای مرنگ که پایایی هستن که در اون کرم یا مایه مورد نظر داخل پای یه خمیره پخته سرد شده ریخته می شه، بعد سطح روی مواد به طور کامل با مرنگ پر می شه، پایای پارفه که با مخلوطی از ژله و بستنی تشکیل می شن، دسرهای شیری، شارلوتا و کرم باواریا.

شارلوتا دسرهای بسیار خوشمزه، شیک و چشم نوازی هستن که هم در یخچال و هم در فریزر نگهداری می شن و جزو دسرهای مشهور بین المللی به حساب میان. دسری مجلسی که زیبایی میز رو چند برابر کرده و به روشای مختلفی جفت و جور می شن. چیزی که در همه شارلوتا مشترکه و نشونه دسرهای شارلوته کیک اسفنجی یا نانی است که در این دسر استفاده میشن.

ناتالی

کرم باواریا هم یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کرمای ژلاتین دار است که از ترکیب شیر یا آب میوه یا میوه پوره شده، تخم مرغ، کره، خامه و در بعضی موارد با موادی دیگه مانند شکلات، پودر کاکائو، قهوه و چیزای دیگه ای به جز اینا درست می شه. بخش بزرگ این دسر بسیار خوشمزه و لطیف کاسترد یا کاستارد اسمشه که پس از پخته شدن با بقیه مواد مخلوط می شه. این دسر آلمانی بوده و واسه ناحیه باواریای آلمانه و بخاطر این به این نام خونده می شه.

به چه دلیل ما علاقه به خوردن دسر داریم؟

دسرهای ناتالی

اما اهمیت دسر در سیستم غذایی به خاطر چیه؟ به خصوص این که دسرها بیشتر شیرین هستن و از مواد قندی جفت و جور می شن. سوالی که واسه خیلی از افراد پیش میاد اینه که خوردن دسر چقدر می تونه چاق کننده باشه؟ یا این که چه دسری واسه مبتلایان به مریضی دیابت مناسبه. اصلا دسر رژیمی هم داریم؟

خیلی از افراد میل به خوردن شیرینی بعد از غذا دارن. محققان دلیل این رو آزاد شدن آندروفین در بدن آدم می دونن. آندروفین باعث بروز احساس شادی و شعف در آدم می شه. خوردن شیرینی زیاد واسه سلامتی آدم ضررهایی به دنبال داره پس بهتره در همه چیز تعادل رو در نظر بگیریم. اگه ما از دید پزشکی در سلامتی هستیم و از اضافه وزن هم رنج نمی بریم، بهترین فرصت رو داریم که با انتخاب دسری مناسب لذت غذا خوردن رو واسه خودمون چند برابر کنیم.

دسرهایی خوشمزه و مجلسی

ناتالی

دسرهای ناتلی پیشنهاد ما واسه شمان. دسرهای مینیاتوری، دسرهای مخصوص بعد از غذا، دسرهای لیوانی و دسرهای فریزری از شکلای جور واجور دسرهای تولیدی قنادی ناتلی به حساب میان. ناتلی با پشتوانه چند دهه فعالیت در میدون شیرینی پزی و قنادی، تونسته با ارائه دسرهایی خوشمزه و هم اینکه بسیار شیک و مجلسی، چشم و ذائقه هر فردی با هر نوع سلیقه ای رو به خود جلب کنه.

شما با حضور در قنادیای ناتلی غرق در دنیایی شیرین میشین. دنیایی که علاوه بر شیرینی، جهانی از رنگا و مدلایی بسیار قشنگتر و خوش پسند هم حساب می شه. کرم کارامل، طعمایی از لیمو، پرتقال، توت فرنگی و دیگر میوه ها، ورقه هایی از شکلات، پایایی ترد و خوشمزه، بیسکوئیتایی تازه که در دهن آب می شن، پودرهای خوش بوی قهوه که آدمیزاد رو مدهوش می کنن، کرمایی نرم و شیرین، کیک بستنیایی که علاوه بر طعم دلپذیر، ظاهری دل فریب نیزدارند و دسرهایی میوه ای که مثل یه تابلوی زیبای نقاشی به نظر می رسن. شما در ناتلی حتما دسر مورد علاقه خود رو پیدا می کنین.

دسرهایی خوشمزه و مجلسی

بیماران دیابتی و دسرهای رژیمی

البته به کسائی که مریضی دیابت دارن پیشنهاد می کنیم از خوردن دسرهای خیلی شیرین دوری کنن. اگه گرفتار به دیابت هستین یا اضافه وزن دارین، می تونین به عنوان دسر، مقداری فرنی یا شیر برنج بدون شکر بخورین و واسه خوردن موادی که شامل عسل، شیره خرما، شهد انگور و کنسانتره دیگر میوه ها هستن حتما با دکتر خود مشورت کنین.

و اما کسائی که رژیم لاغری دارن و با اضافه وزن خود می جنگن. هممون میدونیم مقابله با نخوردن و صرف نظر کردن از یه شیرینی خوشمزه می تونه چقدر سخت باشه اما وقتی پای سلامتی میاد وسط، بهتره چند صباحی به پرهیزات غذایی خود توجه کنین. اما این به معنی این نیس که به طور کل دسر رو از برنامه غذایی خود خط بزنین بلکه شما می تونین از دسرهایی که تشکیل شده از میوه های کم شیرین مثل سیب و پرتقال هستن، استفاده کنین یا در هر وعده، اندازه کمتری از دسر مورد علاقه خود رو انتخاب کنین.

یادمون نره انتخاب یه روش مناسب واسه زندگی که در اونم وقتی واسه ورزش اختصاص بدیم و هم اندازه غذای دریافتی خود رو کنترل کنیم، منتهی به یافته های بسیار مناسبی می شه. حفظ تعادل در تموم شئونات زندگی واسه ما روزگار راحت تری رو به دنبال داره. به طور مثال ما تو یه روش زندگی متعادل می تونیم خیلی راحت دسرهای مورد علاقه خود رو میل کنیم. بدون اون که بعد از اون دچار عذاب وجدان شیم یا با خطر اضافه شدن وزنمون روبه رو شیم.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟