تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی درون گرا

در جلسه سالیانه State Of Inbound که به وسیله شرکت HubSpot برگزار می شه از حدود ۳۵۰۰ متخصص بازاریابی و فروش نظرسنجی در همین خصوص به عمل اومده بود. این نظرسنجی بدین شرحه:

فرق بازاریابی محتوایی و بازاریابی درون گرا (جاذبه ای) کدوم گزینه س ؟

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی زیر مجموعه بازاریابی درونگرا هست
بازاریابی درون گرا زیر مجموعه بازاریابی محتوایی هست
به طور کامل با هم متفاوت هستن
هم معنی همدیگه هستن و معنی برابری دارن
نمی دونم

با در نظر گرفتن تصویر بالا نتیجه نظرسنجی: بازاریابی محتوا زیرمجموعه ای از بازاریابی درونگراه.

حالا به کمک چرخه بازاریابی درونگرا (تصویر پایین) اهمیت مجتوا و بازاریابی محتوا رو در روند بازاریابی جاذبه ای میگیم:

در مرحله اول باید محتوای منحصد به فرد و کاربر پسند تولید کنین. (Create)

در مرحله بعدی باید محتوای تولید شده رو در سایت بهینه سازی یا سئو کنین.(Optimize)

در مرحله سوم محتوای تولید شده و بهینه سازی شده رو در شبکه های اجتماعی و یا در وب سایتای دیگه به شکل پست مهمون و … انتشار بدین.(Promote)

در مرحله چهارم کاربرها به وسیله محتوای تولید شده و منتشر شده از راه موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی و منابع جور واجور به سمت سایت منتقل می شن و شما باید اطلاعات تماس این ماربران هدف و علاقه مندان به این موضوع سایت خودتون رو دریافت کنین. واقعا شکا در این مرحله بازدید کنندگان سایت رو به علاقه ممندان و مخاطبان خودتون تبدیل میکنین. (Convert)

در مرحله پنجم در بیشتر اوقات در بازاریابی درونگرا ندیده گرفته می شه، بررسی کامل محتوا و بازخورد کاربران نسبت به این محتوای تولید شده. شما باید واسه رفتارشناسی کاربران وب سایتتون شاخصهایی (KPI) در نظر بگیرین، این شاخصها می تونن تعداد بازدید مطلب باشن، یه وقتی که کاربر تو یه صفحه بوده، اندازه پرش از یه صفحه یا Bounce Rate، منابع ورودی به محتوا مانند گوگل، شبکه های اجتماعی و … (Analyze)

با ابن توضیح به طور کامل مشخص شد که نقش مختوا در روند بازاریابی درون گرا غیر قابل انکاره.

منبع: سایت امیرحسین کلهر