تغییرات استراتژی لینک سازی Link building ۲۰۱۸

تغییرات روش هدف دار لینک سازی در سال Link building ۲۰۱۸ رو در این نوشته مورد بررسی قرار می دیم و در سئو سایت پیشرفت کنیم. در این روزا بسیار می شنویم و خود ما هم در مطالبمان اشاره کردیم که ارزش لینکا کم کم در حال کاهشه اما اونا بازم سهم بزرگی از رتبه بندی سایتا رو در اختیار دارن.

سرفصل محتوا

  • حساسیت بیشتر گوگل در مورد سایتای PBN
  • پروفایل لینکا مهم تر می شن!
  • بازاریابی هدف دار و موثر
  • ارتباطای دسته بندی شده

حساسیت بیشتر گوگل در مورد سایتای PBN

همونطور که در سال ۲۰۱۷ گوگل روی این وبسایتا دقیق شدن و فوکوس کردن وحساسیت بالایی داشت، امسال هم این اتفاق و حتی با شدت بیشتر می افته و ما تماشاگر تنبیه این جوری سایتا که مبادرت به ساخت لینکای مصنوعی می کنن هستیم. به جای اون که به فکر ایجاد میانبر واسه رسیدن به موفقیت باشین، بهتره که راه و روشای اصولی رو پیش بگیرین و واسه کسب لینکای درست و با کیفیت تلاش کنین.

بعضی از منابع می گن که اگه ۵ تا ۲۰ درصد از لینکاتون رو PBNها شامل شن شما مجازات نمی شین اما هزینه و وقتی که می خواین براشون صرف کنین به نتیجه اون می ارزه؟! خیر! پس همون راه درست رو پیش بگیرین و خطر این کار رو از خودتون دور کنین.

پروفایل لینکا مهم تر می شن!

ساختن یه ساختمون لینک با توجه و دقیق شدن و فوکوس کردن بر کلمات کلیدی و محتوای هر صفحه و به صورت جزئی نگرانه در حال کسب اهمیت بیشتر در سئو هستش. در واقع شما هرچه یه پروفایل لینک قوی تر داشته باشین، شانس بیشتری در رتبه بندی موتورهای جستجو دارید. از اون جایی که تکنولوژیای گوگل مانند جستجوی صوتی، یادگیری ماشین، جستجوی معنایی و … روز به روز در حال پیشرفت هستن، شمام باید پروفایل لینکای قوی تر بسازین و مطالب و صفحات و سایتتون رو بهتر و دقیق تر معرفی کنین.

همینطور به منابع لینکا دقت کنین تا از سایتای بی اعتبار و سایتای ایجاد کننده اسپم لینکی نگیرین چون که به سایتتون آسیب میزنه.

بازاریابی هدف دار و موثر

فعالان موثر در فضای مجازی رو بشناسین و به طور هدف دار آنایی که در مورد شغلی شما فعال هستن و یا به کار شما رابطه دارن رو انتخاب کنین. از اونا واسه معرفی و تبلیغ کار و کاسبی تون استفاده کنین. این که از افراد و صفحات معتبر لینک دریافت کنین و هم اینکه این صفحات با زمینه کاری و شغلی شما در رابطه باشن بسیار براتون به درد بخور هستش. هم اینکه در نظر داشته باشین که در محتوا و مطالبتان کاربران رو از اهداف تجاری خودتون آگاه نکنین. کاربران مطالب و سایتایی که اونا رو مجبور به خرید یه کالا و یا خدمات می کنن دوست ندارن.

“این که با فروش علنی و نمایش دادن اهداف اقتصادی اونا رو برنجانید، روی تجربه کاربر در سایتتون تاثیر منفی میذاره .”

ارتباطای دسته بندی شده

اجناس و مطالب و کلا محتوای سایت شما به طور هدف دار و دسته بندی شده باید با لینکا و اطلاعت سئوی سایت شما سازگاری داشته باشن. علاوه بر اون که شما باید موضوعات مطالب رو با موضوع اصلی سایتتون موافق کنین و مطالب کامل و هماهنگ داشته باشین، لینکای ایجاد شده هم باید در صفحات در رابطه و هم اینکه دارای متنای در رابطه باشن. این مفاهیم و نکات در سال ۲۰۱۸ اهمیتی چند برابر گذشته دارن و در صورت رعایت اونا می تونین پیشرفت زیادی در این مورد داشته باشین.

به عنوان یه نکته این رو هم یادتون باشه که به کار گیری کلمات کلیدی برابر، اونم کلماتی که تعداد کاربران زیادی رو به خود اختصاص نمی دن خیلی واسه شما به درد بخور نخواد بود. تلاش کنین تا از کلمات کلیدی و موضوعات جور واجور در جهت و همراه با موضوع اصلی سایتتون استفاده کنین.

“به عنوان سخن پایانی این نکته رو به شما می گیم که بهتره با کاربران رو راست باشین!
هر سال معیارها تغییر می کنن و روش ها و وسایل جدید به وجود میان اما چیزی که همیشه ثابته و روز به روز هم به اهمیتش اضافه می شه، رضایت کاربرانه. ”

منبع: جامعه مهندسان ایران