بررسی ارتباط بين نابی، چابکی سازمانی و رقابت پذيری سازمانی- قسمت 76
Posted onAuthorمدیر سایتدیدگاهها برای بررسی ارتباط بين نابی، چابکی سازمانی و رقابت پذيری سازمانی- قسمت 76 بسته هستند
– میزان هماهنگی بین عرضه کنندگان مواد اولیه، فراین تولید و توزیع کنندگان – میزان هماهنگی بین محیط داخلی( کارکنان، اهداف، قوانین و …) و محیط خارجی( رقبا، تأمین کنندگان ، بازار و …) 6- توجه به بعد کیفیت سازمان – میزان کیفیت محصولات تولیدی – میزان ارائه اطلاعات ضروری درباره کالا به مشتریان 7- برخورداری از موارد زیر در زمینه شایستگی سازمانی – میزان توانایی برای مقابله همزمان با خطرات مختلف( فشار رقبا، تورم، کاهش تقاضا، فشار دولت و …) – میزان توانایی شرکت در شکل دهی همکاری سزیع با رقبا و عرضه کنندگان مواد اولیه – میزان اتخاذ تدابیری جهت عدم توانایی رقبا برای کپی برداری از طرح ها و تکنولوژی های مورد استفاده شرکت 8- توجه به بعد منابع انسانی از نظر ابعاد زیر – میزان دسترسی کارکنان به اطلاعات و دانش مورد نیاز – میزان توجه به ابتکار فردی کارکنان در شرکت – میزان انجام کارها به صورت تیمی و گروهی توسط کارکنان 3.4. دسته بندی مؤلفه های مربوط به حوزه نابی سيستم توليد ناب، نوعي سيستم توليدي است كه ضمن بكارگيري فوائد توليد انبوه و توليد سفارشي(دستی) ، با هدف كاهش ضايعات و با آرمان حذف هر فعاليت بدون ارزش افزوده طراحي شده است(داوري، 1382). در حقيق[52]ت توليد ناب نوعی سيستم بهينه می باشد که قيمت بالای توليد دستی و انعطاف ناپذيری توليد انبوه را حذف می کند. اين فلسفه توليدي در پي کمال و بي نقص کردن سيستم هاي توليدي است محققين گوناگون از ديدگاه های متفاوت به توليد ناب نگريسته اند. از ديدگاه فارستر[53]مفهوم ناب به طور عملی عبارتست از: ادغام اصول مرتبط با بهبود از طريق بکارگيری همزمان توليد به هنگام و مديريت کيفيت جامع، به طوري که فرآيندهای بر مبنای کامپيوتر در تمامی بخشهای طراحی، مديريت کارخانه، عرضه و توزيع کامل شوند(Forrester & Colleagues, 1996) (Mieir & Forrester, 2002). ويليامز[54] و همکارانش توليد ناب را در واقع يک جهش تصاعدی از روش توليد انبوه فورد به الگوواره[55] جديدی از توليد می دانند(Williams & Colleagues, 1995) (Mieir & Forrester, 2002). در جايي ديگر توليد ناب نوعی سيستم توليد تعريف شده است که ضمن درنظر گرفتن فوايد توليد انبوه و سفارشی با هدف کاهش ضايعات و با آرمان حذف هر فعاليت بدون ارزش طراحی شده است. در حقيقت توليد ناب همان توليد به هنگام[56] می باشد با اين تفاوت که در آن فعاليت هايي که ارزش افزوده ايجاد نمی کنند حذف شده اند. ساخت ناب يک ابتکار تجاری برای کاهش ضايعات در محصولات ساخته شده است. پايه اين ايده در کاهش سيستماتيک هزينه به وسيله مجموعه نگرش های فرآيندی در سراسر فرآيند توليد می باشد(en.wikipedia.org). با توجه به مطالب مذکور و با استناد به ادبیات تحقیق و بهره گیری از تحقیقات مشابه و در نهایت استفاده از نظر خبرگان در این زمینه، مؤلفه های تعیین نابی به شرح جدول4-7 میباشند. جدول 7.4.معرفی مؤلفه های نابی
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.
فهرست منابع و مآخذجدول1-2ميزان فرسودگي فضاي شهري، نوع فرسودگي، نوع مرمت، مدت زمان اقدام و مقياس……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..17جدول 2-2 اهداف و راهکارهای اجرایی ساماندهی بافت های فرسوده……………………………………………………….42جدول2-3راهبردها،سیاست ها و اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی بافت فرسوده…………………………..52جدول شماره3-1 میانگین دما در ماه های سال 1388-1385 شهر شیراز……………………………………………….79جدول شماره 3-2مربوط به جمعیت و مساحت مناطق 9 گانه شهرداری […]
2-2-15- توسعه از درونالگوی توسعه درون زای شهری متکی بر فرهنگ بومی و ساختار هر منطقه ی جغرافیایی است. توسعه درون زای شهری مخالف این است که برای مدرن شدن از طریق طرح های نوسازی و بهسازی، هویت، کارایی و کیفیت زیستی از دست برود.رشد شهر از درون خود این امکان را بوجود می آورد که […]
– به روز رسانی منابع علمی و تکنیک های به کار رفته در طراحی و ارائه خدماتمیزان انگیزه کارکنان برای ایجاد نو آوری و خلاقیت در کار –– تشویق افراد نوآور و خلاق– فراهم کردن زمینه هایی جهت پرورش خلاقیت2- بررسی و محک زنی سازمان از بعد رقابت در قالب موارد زیر– توسعه فعالیت رقبای […]